Annandag jul

Denna julhelg har absolut gått i sjukdomens tecken. Blev helt toksjuk i torsdags fick jätte ont i halsen, kunde i äta eller dricka nått. Fick feber och ont i hela kroppen, blev helt tokdäckad :) Ringde till jouren redan på julafton bara för att få kolla om jag nu lyckats då streptococker. Men jag bestämde mig för att åka först på lördag. Har nog aldrig nästan haft så ont i halsen så ingenting hjälper. Inga varma drycker,ingen glass, ingen bafusin eller annan halstablett. Allt gjorde bara ont ont ONT! Mycket riktigt var det bakteriell halsinfektion jag lyckats få. Läkaren ides inte ta nått prov för alla symtom visade på det, så jag fick penicillin på en gång. Nu efter några doser mår jag bättre. Har inte alls ont i kroppen och nästan ingen feber. lite ont i halsen har jag men jag kan nu iaf äta och dricka.. inte nu för att jag har nån matlust ännu men den kommer, men att jag kan dricka kännas underbart! Hur ljuvligt som helst! Har varit så törstig när jag inte kunnat dricka nått... Och för att kompensera att jag inte varit någon bra mamma alls till  mina små töser nu under julen så tände jag lite levande ljus och gjorde en mysig frukost i vardagsrummet till tjejerna.! Nu har E sin kompis N på besök och de städar inför en fest! e dricker lite saft och tittar på nån film. Det kommer nog bli en rätt inne dag även idag, ska försöka kurera mig så mycket det går! Får hitta på lite pyssel med damerna:) Inget bak kanske, ska nu inte föra mina bakterier vidare men ska se vad orken säger att jag mäktar med! Ha nu en jätte trevlig annandag jul och jag hoppas ni har haft en riktigt trevlig julhelg!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0